CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday 21 November 2012

Aurat Dalam solat

Aurat Lelaki dalam Solat

Aurat orang lelaki yang wajib ditutup dalam solat ialah di antara pusat dengan lutut. Walau bagaimanapun eloklah solat dengan pakaian yang sempurna, bersih dan sopan.


Aurat Perempuan dalam Solat

Aurat perempuan yang wajib ditutup dalam solat ialah seluruh tubuhnya kecuali muka dan dua pergelangan tangannya. Ini bermakna kaki, anak rambut kepala dan kedua-dua cuping telinga wajib ditutup.

3 comments:

  1. Assalamualaikum,disini saya ingin memberitahu pada kawan-kawan tentang aurat dalam solat..Jika nak tahu bacalah info dalam blog saya....

    ReplyDelete
  2. terima kasih dapat saya betulkan yang biasa dan biasakan yang betul,,,alhamdulillah!

    ReplyDelete
  3. Terimakasih pada kawan-kawan yang memberikan komen tentang isi kandungan tentang solat/tayammum dalam blog saya..sesungguhnya yang baik itu datang dari Allah,mana yangbkurang adalah dari saya.

    ReplyDelete